Δευτέρα 23 Μαΐου 2016

«Για ένα σχολείο ελεύθερο, ανοικτό και συνεργατικό. Ειδική επιμόρφωση στην Παιδαγωγική του Σελεστέν Φρενέ»

Το Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και την παιδαγωγική ομάδα για την διάδοση της Παιδαγωγικής Φρενέ στην Ελλάδα, «Το Σκασιαρχείο»,  πραγματοποίησε επιμόρφωση 12 ωρών στο Πανεπιστήμιο της Κορίνθου την Παρασκευή και το Σάββατο 8 & 9 Απριλίου 2016, η οποία απευθυνόταν  σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και σε φοιτητές. Για άλλη μια φορά εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν στην επιμόρφωση.
Σκοπός της επιμόρφωσης ήταν η γνωριμία με την Παιδαγωγική Φρενέ καθώς και η ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων για ένα σύγχρονο σχολείο που δίνει έμφαση στις δεξιότητες ελεύθερης έκφρασης, επικοινωνίας και συνεργασίας, στη κριτική σκέψη και τη χειραφέτηση του μαθητή. Ήταν επίσης η γνωριμία με τα παιδαγωγικά εργαλεία για την άσκηση της δημοκρατίας και την πρόληψη της βίας στο σχολείο, μέσα από τη συνεργασία, την υπεύθυνη συμμετοχή και τον ενεργό ρόλο του μαθητή καθώς και τον καθοδηγητικό ρόλο του δασκάλου.
Η επιμόρφωση έγινε από τα μέλη του Συνεργατικού Ινστιτούτου του Μοντέρνου Σχολείου-Παιδαγωγική Φρενέ της Γαλλίας (ICEM Pédagogie Freinet), Ολιβιέ Φρανκόμ, καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Πικαρντί Ι. Βερν, και Ντενί Μοράν, καθηγητή στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου της Λωρραίνης (με ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά) σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας «Το Σκασιαρχείο», Σοφία Λάχλου, Στέλλα Μπαδικιάν και Χαράλαμπο Μπαλτά.

Οι επιμορφούμενοι με βιωματικό τρόπο, εμβάθυναν  στις αρχές και τις τεχνικές Φρενέ: Συμβούλια τάξης, Συμβούλια σχολικής κοινότητας, Συμβόλαια και πλάνα εργασίας, Εξατομικευμένη εργασία-αυτοδιόρθωση, Συλλογική εργασία, Ελεύθερη έκφραση, Σχολικά έντυπα (Εφημερίδα τάξης και Μικρά βιβλία), Διασχολική αλληλογραφία.